Jak zwiększyć skuteczność procesu rekrutacyjnego?

Przeprowadzenie udanego procesu rekrutacyjnego to ogromne wyzwanie, o czym sami, posiadając długoletnie doświadczenie w branży consultingowej, doskonale wiemy.

W jaki sposób można zwiększyć jego skuteczność i odnaleźć idealnego kandydata? Konieczne jest m.in.:
– zaplanowanie każdego procesu w sposób indywidulany, bez powielania schematów wykorzystywanych przy poszukiwaniach kandydatów na odmienne stanowiska,
– przeprowadzenie rozmowy z managerem lub bezpośrednim przełożonym przyszłego pracownika, który wskaże, jakie kompetencje miękkie lub cechy będą kluczowe, aby kandydat z sukcesem wdrożył się w działalność zespołu,
– podczas rozmowy – zwrócenie uwagi kandydata na pozapłacowe motywatory, takie jak elastyczne godziny pracy czy możliwość rozwoju dzięki szkoleniom, które, poza samymi kwestiami finansowymi, również będą zachęcać go do pracy.

Powyższymi zasadami kierujemy się przy realizacji każdego z naszych projektów.

 

Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszych usług, obejmującą m.in. działania z zakresu rekrutacji pracowników metodami direct i executive search, doradztwa personalnego czy oceny potencjału pracowników.

 

Tekst opracowany został na podstawie rozmowy z Magdaleną Wachnicką, HR Manager, opublikowanej na stronie hrstandard.pl.

https://hrstandard.pl/2018/09/26/podniesc-skutecznosc-rekrutacji/

Copyright Gravet Consulting © 2021

Scroll to top